2025 m. tendencijos: AI sveikatos priežiūros srityje tobulėja nepaisant kompensavimo kliūčių
Nuotrauka: Westend61/Getty Images
Dirbtinis intelektas gali tapti pagrindine sveikatos priežiūros jėga. Technologija vystosi nepaprastai greitai, ir mokėtojai, ir paslaugų teikėjai tiria galimus naudojimo atvejus, o viena lapkričio mėnesio apklausa parodė, kad 73 % organizacijų planuoja padidinti savo finansinius įsipareigojimus šiai technologijai. Tačiau kadangi dirbtinis intelektas yra toks naujas, dar liko keletas mazgų, kuriuos reikia išsiaiškinti.
Vienas didžiausių mazgų yra kompensavimas – konkrečiai – naujų dirbtinio intelekto įrenginių ir procesų kompensavimas. Kompensavimas yra svarbiausias norint pagerinti prieigą prie pažangių įrankių, tačiau net ir FDA patvirtintų įrenginių atveju kelias į šių technologijų kompensavimą yra neaiškus ir lėtas.
Tai, pasak daktarės Brit Berry-Pusey, gali trukdyti įdiegti naujausius AI įrenginius.
Berry-Pusey yra AI vėžio kartografavimo startuolio „Avenda Health“ vyriausiasis pareigūnas. Nors „Avenda“ sugebėjo gauti „Medicare“ kompensaciją už savo produktus, tai nebuvo lengva kelionė, nes tai buvo tik penktasis dirbtinio intelekto startuolis, pasiekęs šį etapą.
Šiuo metu naujų prietaisų patvirtinimo procesas gali užtrukti septynerius metus nuo FDA patvirtinimo iki galutinio laiko kompensavimo nustatymo.
„FDA daug išmoko, kaip reguliuoti produktus, o vyriausybė išmoko mokėti už dirbtinio intelekto produktus“, – sakė Berry-Pusey. „Deja, kompensavimo būdas JAV atgraso nuo naujų technologijų. Jei tikrai peržengiate ribas ir kuriate kažką naujo, tai reiškia, kad kompensavimo požiūriu turite pradėti nuo nulio.”
Tai gali būti ilgas procesas. Įmonė pirmiausia pateikia paraišką, o paraiškos priimamos tik keturis langus per metus. Tada jis nukreipiamas į peržiūrą, kurios metu komisija balsuoja už gaminį „taip“ arba „ne“; po balsavimo „už“ kodeksas įsigalios maždaug po metų. Tada įmonė atlieka mokėjimo procesą ir visą kitą informaciją, kurią reikia pateikti Medicare ir Medicaid paslaugų centrams. Be aiškaus termino įmonė tiksliai nežinos, kada gali tikėtis atsakymo iš TVS.
Ši hipotetinė dirbtinio intelekto įmonė gali gauti laikiną savo produkto kodą, tačiau yra daug įrodymų, kad technologija veikia, net jei FDA jau suteikė žalią šviesą.
Pateikti papildomų įrodymų gali būti sudėtinga pradedantiesiems ir mažesniems žaidėjams, sakė Berry-Pusey.
„Tai daug niuansų ir daug komplikacijų, ir tai nėra naudinga žmonėms“, – sakė ji. „Tai gali būti sudėtinga. Mažoms įmonėms tai nėra lengva.”
Berry-Pusey tikisi, kad padėtis pagerės tiek dėl AI potencialo padėti pacientams, tiek dėl to, kad pramonė sparčiai žengia link šios technologijos pritaikymo ir didina investicijas.
NUSIRENGTAS AUGTI
Praėjusio mėnesio „Define Ventures“ tyrime išsamiai paaiškinta, kiek tai tiesa, ir nustatyta, kad trys ketvirtadaliai sveikatos sistemų vadovų ir draudimo vadovų planuoja ateityje daugiau investuoti į dirbtinį intelektą.
Be to, 73 % organizacijų yra sukūrusios valdymo struktūras, kurios gali suderinti dirbtinio intelekto paskatas su organizacijos vertybėmis. Pagrindinės šių valdymo komitetų veiklos sritys yra naudojimo atvejų nustatymas ir prioritetų nustatymas (91 %), etikos ir saugos gairių nustatymas (87 %) ir duomenų politikos nustatymas (84 %).
Tiek mokėtojai, tiek paslaugų teikėjai AI laiko transformuojančia sveikatos priežiūros jėga – 54 % respondentų išreiškia pasitikėjimą jo galimybe per ateinančius kelerius metus pakeisti pacientų ir gydytojų patirtį.
33 procentai mano, kad dirbtinis intelektas sumažins sveikatos priežiūros išlaidas, 9 procentai mano, kad pagerins priežiūros kokybę, o 4 procentai mano, kad pagerins prieigą. Tai padeda paaiškinti, kodėl 76 % AI kuria bandomąsias programas, kuriose pagrindinis dėmesys skiriamas nedidelio masto projektams, siekiant patvirtinti AI poveikį prieš įsipareigodami plačiau pritaikyti. Dar 71 % šiuo metu identifikuoja konkrečius naudojimo atvejus, o tai rodo, kad nors AI rodo potencialą, lyderiai vis dar svarsto, kaip jį įgyvendinti.
Tuo pat metu trys ketvirtadaliai JAV sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų ir mokėtojų šiais metais padidino savo IT išlaidas, o dirbtinis intelektas, kibernetinis saugumas ir IT infrastruktūra buvo pagrindinės investicijų sritys, rodo „Bain & Company“ ir „KLAS Research“ tyrimas.
Ataskaitoje teigiama, kad dirbtinio intelekto naudojimas vis labiau populiarėja, o 15 % teikėjų ir 25 % mokėtojų praneša apie sukurtą DI strategiją 2024 m.
Vienas iš AI naudojimo sveikatos priežiūros srityje atvejų yra pajamų ciklo našumo gerinimas. Rugsėjo mėn. „Guidehouse“ analizė parodė, kad beveik pusė sveikatos priežiūros lyderių pranešė apie 93% ar mažiau grynojo surinkimo pajamingumo, o tai yra reikšminga galimybė pagerinti rezultatus. Vadovai teigė, kad jų didžiausias prioritetas investicijoms į pajamų ciklą per ateinančius 12 mėnesių yra technologijos, tokios kaip dirbtinis intelektas, automatizavimas ir mašinų mokymasis, nors jie nerimavo dėl kibernetinio saugumo ir galimų išpirkos programų atakų.
2023 m. Nešvilyje vykusioje HFMA metinėje konferencijoje konsultanto ir IT paslaugų teikėjo TruBridge pateikta statistika parodė, kad pajamų cikle galima sutaupyti 9,8 mlrd. Devyni procentai visų pretenzijų atmetami per klaidą arba dėl išankstinio leidimo atmetimo; 23,9 % atsisakymų yra dėl tinkamumo problemų.
75 procentai ligoninių kuria dirbtinio intelekto strategiją, skirtą pajamų ciklo iššūkiams spręsti, sakė Patrickas Murphy, „TruBridge“ generalinis direktorius ir buvęs Alabamos sveikatos sistemos finansų direktorius.
Kovo mėn. Kongreso biudžeto biuras nagrinėjo AI ir mašinų mokymąsi sveikatos priežiūros srityje ir nustatė, kad technologijos naudingumo įrodymai yra įvairūs, ypač kalbant apie išlaidas.
CBO nustatė, kad praktinis šių technologijų taikymas šiuo besiformuojančiu etapu vis dar nenuoseklus. Ji teigė, kad prieš nustatant bendrą poveikį tokiems dalykams kaip sveikatos priežiūros išlaidos, reikės pamatyti daugiau empirinių įrodymų.
Nepaisant to, dirbtinio intelekto naudojimas vis labiau populiarėja – 15 % teikėjų ir 25 % mokėtojų pranešė apie sukurtą AI strategiją 2024 m., rugsėjo mėn. nustatė Bain & Company ir KLAS Research.
Pagrindiniai sveikatos priežiūros pramonės žaidėjai įsitraukia į šį veiksmą. Tik šiais metais Klivlando klinika ir Novo Nordisk fondas pradėjo Klivlando klinikos Danijoje programą: Quantum-AI Biomedical Frontiers Fellowship Program, kurios tikslas – integruoti kvantines technologijas ir dirbtinį intelektą į biomedicininius tyrimus ir pacientų priežiūrą.
Tuo tarpu Minesotoje įsikūrusi Mayo klinika pradeda naują 10 milijonų dolerių vertės dirbtinio intelekto mokymo programą, kurios metu darbuotojai ir medicinos specialistai bus mokomi etiškai diegti geriausias dirbtinio intelekto technologiją pacientams, o Sinajaus kalno sveikatos sistema Niujorke atidaro Hamiltono ir Amabel. Jameso dirbtinio intelekto ir žmogaus sveikatos centras, skirtas dirbtinio intelekto įrankių ir technologijų tyrimams ir plėtrai.
Akivaizdu, kad sveikatos priežiūros pramonė linksta į technologijas. Tačiau Berry-Pusey tikisi, kad netrukus startuoliams bus lengviau diegti naujoves ir įsitraukti į erdvę.
ATEITIS
Yra keletas skirtingų pasiūlymų, kaip pagerinti AI įmonių kompensavimo scenarijų, sakė Berry-Pusey. Prieš kelerius metus išplaukęs, bet nepraėjęs, būtų suteikęs specialų pavadinimą proveržio įrenginiams. Ji būtų suteikusi laikiną kompensaciją iki trejų metų, siekiant padėti produktams kaupti papildomus duomenis ir atlikti būtinus standartinius procesus.
Tai, pasak Berry-Pusey, būtų technologijos, kurios jau buvo patvirtintos FDA ir įrodytos kaip saugios.
Buvo pasiūlytas kitas panašus būdas, tačiau jis būtų apribotas penkiomis technologijomis per metus ir nebūtų labai naudingas pradedantiesiems, sakė Berry-Pusey. Taigi pradedančiųjų dirbtinio intelekto įmonių kompensavimo vaizdas įstrigo keistoje nežinioje.
„Girdžiu gandus, kad Kongresas svarsto kažką panašaus į pradinį pasiūlymą“, – sakė Berry-Pusey. „Viskas, ką galime padaryti, kad pacientai galėtų naudotis technologijomis, būtų labai naudinga, nes, deja, kompensavimo iššūkiai prisideda prie nelygybės. Vieninteliai pacientai, kurie gali jas naudotis, yra tie, kurie gali mokėti iš savo kišenės. Netgi pacientai kurie turi puikų draudimą arba yra apdrausti „Medicare“ ar privačia priežiūra, jie neturi prieigos prie technologijos, nebent jie turi prieigą prie grynųjų pinigų.
Pasak Berry-Pusey, iššūkiai ar kompensacija trukdys kai kurioms naujovėms šioje erdvėje. Vis dar yra naujovių, tačiau jos gali būti ne tokios greitos ar viliojančios, kaip būtų, jei būtų aiškesnis kelias, sakė ji.
Vis dėlto pagalba kitiems yra didelis motyvatorius, ir vis dar yra tokių įmonių kaip jos, kurios nori ištverti iššūkius.
„Tai tikrai labai įdomus laikas“, – sakė Berry-Pusey. „Tikimės, kad vis daugiau žmonių, kurie turi galių ir galimybių pakeisti kai kurias kliūtis, su kuriomis šiuo metu susiduriame, pamatys vertę ir pagerins procesą bei sistemą.
Jeffas Lagasse’as yra „Healthcare Finance News“ redaktorius.
El. paštas: jlagasse@himss.org
„Healthcare Finance News“ yra HIMSS žiniasklaidos leidinys.