Dirbtinis intelektas nuo naujovių pereina prie svarbiausių išteklių, įtrauktų į sveikatos priežiūrą
Dirbtinio intelekto pažadas sveikatos priežiūros srityje buvo aiškus jau daugelį metų, tačiau sveikatos priežiūros pramonė tik pradeda suprasti didelio masto dislokacijos.
Prieš pradedant plataus masto diegimą, reikia išspręsti daugybę problemų. Michael Meucci, sveikatos duomenų platformos bendrovės „Arcadia“ prezidentas ir generalinis direktorius, kiekvieną dieną sprendžia kai kurias iš šių problemų.
Meucci prognozuoja geresnį AI ir darbo eigos integravimą, o visapusišką paciento požiūrį laiko kertiniu akmeniu AI programos. Pasak jo, šie būtinieji reikalavimai kartu su AI gyvavimo ciklo įtampos mažinimu bus trys pagrindiniai ligoninių ir sveikatos sistemų prioritetai 2025 m.
K. Sakote, kad dirbtinio intelekto gausa integruojant darbo eigą bus svarbus veiksmas sveikatos priežiūros srityje 2025 m. Paaiškinkite.
A. Nors bandomosios programos parodė AI potencialą, tikroji integracija į kasdienes darbo eigas tebėra reta, o sėkmingų AI taikomųjų programų mastelio keitimas tebėra pagrindinis 2025 m. prioritetas. Kad dirbtinis intelektas iš tikrųjų pakeistų sveikatos priežiūrą, jis turi tapti vientisa priežiūros komandos darbo eigos dalimi, pereinant nuo izoliuotų sistemų prie integruoti, veiksmingi įrankiai priežiūros vietoje.
Įtraukdamos dirbtinį intelektą į darbo eigą, sveikatos priežiūros organizacijos gali padaryti šuolį nuo pasyvaus DI, pvz., aplinkos klausymosi ar automatinio užrašų darymo, prie aktyvios sprendimų paramos, kuria gydytojai gali pasitikėti ir pasikliauti.
AI efektyvumas priklauso nuo jo gebėjimo palaikyti klinikines darbo eigas, o ne jas pertraukti. Dirbtinio intelekto integravimas į sprendimų priėmimo procesus realiuoju laiku priežiūros vietoje reiškia, kad reikia sukurti sistemas, kuriose gydytojams nereikia išeiti iš savo rutinos ar pasikliauti papildomomis priemonėmis.
Vietoj to, gydytojai turėtų turėti AI pagrįstą įžvalgą, prieinamą tiesiogiai jų dabartinėse sąsajose ir procesuose, pavyzdžiui, elektroniniame sveikatos įraše. AI turėtų tarnauti kaip tylusis partneris, didinantis klinikinių komandų gebėjimus nereikalaujant papildomų veiksmų.
Sveikatos priežiūros lyderiams raginimas veikti yra aiškus: teikti pirmenybę investicijoms, kurios pagerina darbo eigos integraciją, o ne izoliuotas AI funkcijos. Kuriant infrastruktūrą, kuri palengvina AI prieinamumą realiuoju laiku ir tiesiogiai įtraukiama į klinikines operacijas, bus tvarios naudos.
Kai šios sistemos subręsta, jos galiausiai sukels masinio AI diegimo erą, perkeliant AI nuo naujovės prie svarbių, patikimų išteklių, įterptų į sveikatos priežiūros paslaugų teikimo sistemą.
K. Atkreipiate dėmesį į holistinio paciento požiūrio poreikį, kuris yra AI taikymo visoje įmonėje pagrindas. Kaip tai atrodys?
A. 2025 m. tikras holistinis paciento požiūris bus AI programų kertinis akmuo, leidžiantis visam personalui skatinti gilesnę, visapusišką pacientų sąveiką. Norint tai pasiekti, reikalinga tvirta duomenų infrastruktūra, suderinanti duomenų šaltinius, pvz., klinikinius, paraiškų duomenis ir socialinius sveikatos duomenis lemiančius veiksnius, kad dirbtinis intelektas galėtų gauti įžvalgų, palaikančių į pacientą orientuotą priežiūrą, nepaisant to, kas bendrauja su pacientu.
Išsamus ir išilginis paciento vaizdas padidina AI vertę, nes suteikia patikimą pacientų duomenų pagrindą, kuriuo gali nuolat pasitikėti ir pasinaudoti visi įmonės darbuotojai. Pavyzdžiui, šis vienas vaizdas leidžia AI generuoti rekomendacijas, atitinkančias visą paciento medicininį ir socialinį kontekstą.
Įsivaizduokite dirbtinio intelekto pagrįstą skambučių centrą, kuriame darbuotojai gali peržiūrėti ne tik paciento draudimo išmokas, bet ir svarbią informaciją apie sveikatą, pvz., atviras priežiūros spragas, kad agentai galėtų atsakyti į klausimus ir elgtis, pavyzdžiui, stumdyti pacientą dėl patikrinimo, su empatija ir tiksliai.
Holistinis požiūris reiškia, ar pacientas bendrauja su klinikiniu personalu, pagalbiniu personalu ar net finansinėmis tarnybomis, jis gauna informuotą pagalbą, pritaikytą jų unikaliai sveikatos kelionei.
Kad ši vizija taptų realybe, sveikatos priežiūros lyderiai turi teikti pirmenybę duomenų standartizavimui ir investuoti į sistemas, skatinančias keičiamo dydžio prieigą prie realaus laiko duomenų. Su šiomis investicijomis sveikatos priežiūros organizacijos gali suteikti kiekvienam darbuotojui galimybę būti išmanančiu paciento priežiūros tašku.
Šis paradigmos pokytis, kai kiekvienas turi prieigą prie paciento įžvalgų, pagerina paciento patirtį, paversdamas visas sąveikas proaktyvaus, į pacientą orientuoto priežiūros valdymo galimybėmis.
K. Numatote, kad tiekėjų organizacijos stengsis sumažinti stūmimo įtampą per visą AI gyvavimo ciklą. Prašau paaiškinti.
A. Sveikatos priežiūros organizacijos atsiduria tarp didelio noro taikyti AI sistemas ir didelio vidinio pasipriešinimo dėl reguliavimo, etikos ir logistikos problemų. Ši „stūmimo ir traukimo“ įtampa atspindi platesnį pramonės konfliktą dėl dirbtinio intelekto pažangos stūmimo į priekį ir atsitrenkiant į kliūtis, kurios lėtina diegimą.
Norėdami tai įveikti 2025 m., sveikatos priežiūros lyderiai turi priimti strategijas, kurios tuo pat metu skatintų dirbtinio intelekto naujoves ir supaprastintų valdymą, atitiktį ir rizikos valdymą – AI taptų pagrindine jų veiklos sudedamąja dalimi, nesukuriant papildomų kliūčių.
Pagreitis iš Dirbtinis intelektas turi būti tikslingas, nukreiptas į didelio poveikio užduotis, kurias galite automatizuoti, kad atlaisvintumėte žmogiškųjų išteklių didesnės vertės darbui. Sveikatos priežiūros vadovai turėtų pradėti nuo mažos vertės, daug laiko reikalaujančių užduočių, kurias gali perimti AI, nustatymas, pvz., duomenų įvedimas ar pagrindinės pacientų užklausos.
Perdavus tokias užduotis dirbtiniam intelektui, gydytojai ir jų darbuotojai gali sutelkti dėmesį į sudėtingą, pacientui skirtą sąveiką. Strateginis pasikartojančių funkcijų automatizavimas padės organizacijoms pagerinti produktyvumą ir reinvestuoti pelną į AI sistemų pasiekiamumo ir veiksmingumo didinimą visoje įmonėje.
Stebėkite Billo HIT aprėptį „LinkedIn“: Billas Siwickis
El. paštu: bsiwicki@himss.org
„Healthcare IT News“ yra HIMSS žiniasklaidos leidinys